Španjolska, Francuska, Italija; 125min
Biography, Drama
Biography, Drama
Režija: Alejandro Amenábar
Scenarij: Alejandro Amenábar, Mateo Gil
Uloge: Javier Bardem, Belén Rueda, Lola Dueńas
Prva, i nažalost jedina, suradnja jednih od
najvećih imena španjolske kinematografije Amenábara i Bardema je
očekivano završila i više nego uspješno.
Alejandro Amenábar je filmaš koji je unatoč svega pet dugometražnih filmova uspio stvoriti veliko ime od sebe. Mar adentro je, nakon Tesisa, Abre los ojosa i The Othersa, njegovo četvrto djelo po redu oko kojega se maksimalno angažirao od režije i scenarija do kompozicije glazbe.
Radnja se vrti oko Ramóna Sampedra kojeg utjelovljuje po običaju izvrsni Javier Bardem. Ramón kao 25-ogodišnjak doživaljva nesreću nakon koje ostaje paraliziran, te ubrzo odlučuje da ne želi živjeti tako, bez dostojanstva, i počinje pravnu borbu za eutanaziju koja potraje gotovo 30 godina. U priču se uključujemo pri samom kraju njegove borbe kada mu u život ulaze također ozbiljnog zdrastvenog stanja, odvjetnica Julia koja ga zastupa u sporu i s kojom razvije poseban romantičan odnos, te radio voditeljica Rosa koja u Ramónu pronalazi utjehu, snagu i u konačnici ljubav. Cijela priča je skup različitih životnih tragedija. Svaki lik ima svoju, i Ramón i Julia i Rosa, ali i Romónova obitelj koja cijeli svoj život podređuje njemu.
Ova potresna biografska drama je dosta teška za gledanje, radnja nije jedna od onih koje će vas pribit na stolicu, već baš obrnuto. Kratka i jasna priča je daleko prerazvučena na nepotrebnih 125 minuta, te je to u principu jedini, ali veliki minus. Vrhunska gluma i režija, izvrsna glazba, snažni dijalozi i produkcija čine ovaj film vrlo dobrim unatoč djelmično izrazito dosadnoj i sporoj radnji.
Zadržavanje koncentracije kroz svih 125 minuta nije lako, ali je isplativo.
Alejandro Amenábar je filmaš koji je unatoč svega pet dugometražnih filmova uspio stvoriti veliko ime od sebe. Mar adentro je, nakon Tesisa, Abre los ojosa i The Othersa, njegovo četvrto djelo po redu oko kojega se maksimalno angažirao od režije i scenarija do kompozicije glazbe.
Radnja se vrti oko Ramóna Sampedra kojeg utjelovljuje po običaju izvrsni Javier Bardem. Ramón kao 25-ogodišnjak doživaljva nesreću nakon koje ostaje paraliziran, te ubrzo odlučuje da ne želi živjeti tako, bez dostojanstva, i počinje pravnu borbu za eutanaziju koja potraje gotovo 30 godina. U priču se uključujemo pri samom kraju njegove borbe kada mu u život ulaze također ozbiljnog zdrastvenog stanja, odvjetnica Julia koja ga zastupa u sporu i s kojom razvije poseban romantičan odnos, te radio voditeljica Rosa koja u Ramónu pronalazi utjehu, snagu i u konačnici ljubav. Cijela priča je skup različitih životnih tragedija. Svaki lik ima svoju, i Ramón i Julia i Rosa, ali i Romónova obitelj koja cijeli svoj život podređuje njemu.
Ova potresna biografska drama je dosta teška za gledanje, radnja nije jedna od onih koje će vas pribit na stolicu, već baš obrnuto. Kratka i jasna priča je daleko prerazvučena na nepotrebnih 125 minuta, te je to u principu jedini, ali veliki minus. Vrhunska gluma i režija, izvrsna glazba, snažni dijalozi i produkcija čine ovaj film vrlo dobrim unatoč djelmično izrazito dosadnoj i sporoj radnji.
Zadržavanje koncentracije kroz svih 125 minuta nije lako, ali je isplativo.
Nema komentara:
Objavi komentar